HÁTRÁNYOS HELYZETBŐL VALÓ KITÖRÉSI LEHETŐSÉGEK
HÁTRÁNYOS HELYZETBŐL VALÓ KITÖRÉSI LEHETŐSÉGEK
Tantestületi tréning
a
Csaholci Általános Iskolában
a
TÁMOP 3.3.8. pályázat keretében
Csaholc, 2014. 12. 16. Varga László
közoktatási szakértő
FORGATÓKÖNYV
1. Ráhangolás, rövid bemutatkozás. (név, beosztás, pedagógus pályán eltöltött évek száma)
2. Feszültségoldó játékok:
· Sheriff (A játékosok körben állnak. Középen a sheriff. A sheriff rámutat a körben állók egyikére és közben azt mondja „puff”. Az illető leguggol és a két szomszédos társa egymás felé fordulva és egymásra mutatva azt mondják „piff”. Aki előbb „találja” el a másikat, az benn marad a körben, míg a másik kiesik a játékból).
· Egyenesből-egyenesbe, egyenesből-keresztbe, keresztből-keresztbe, keresztből egyenesbe (A játékosok körben ülnek a széken. Babzsákot dobálnak egymással szemben. A játékvezető kezdi, aki a lábak tartására figyel. „egyenes vagy keresztbe tett láb” Ha valaki nem jól mondja a lábtartást, visszakerül hozzá a babzsák. A játék addig tart, míg mindenki rá nem jön a megoldásra).
3. Egyéni feladat:
A pedagógusok egy lapra felírják azokat a hátrányos helyzetű tanulókra vonatkozó kitörési lehetőségeket, melyek saját intézményükben már működik.
A másik lapra olyanokat, amelyek jelenleg nem, vagy kis mértékben működnek, de lehetőséget adnának a hátrányos helyzetű fiataloknak.
Az ötletek alapján a flipchartra felkerülnek a már működő és a még nem, vagy kevésbé működő lehetőségek. Kerekasztal beszélgetés az eredmények alapján.
4. PPt. bemutató.
|